Na učinke marketinga u posljednjoj deceniji značajno je utjecala evolucija tehnologije i medija, što je časopis Forbes uzeo u obzir u sada, u deceniji od prvog popisa ovog tipa.
CMO (Chief Marketing Officer) ili direktori marketinga bili su prihvatljivi ako su marka i/ili firma koju su predstavljali bili na jednom od četiri mjerodavna popisa vodećih svjetskih firmi, robnih marki ili oglašivača.
Forbesova lista najboljih, uključuje one koji predstavljaju i utječu na hiljade brendova u različitim kategorijama i industrijama.
Firme koje čine prvih 50 u svijetu imaju više od 8 miliona zaposlenika na globalnoj razini i gotovo 8 biliona dolara tržišne kapitalizacije, od kojih 35% posluje više od 100 godina pojedinačno, što je iznenađujuća statistika s obzirom na nivpu poremećaja u poslovanju.
Evo deset najutjecajnijih marketinških šefova na svijetu:
1. Dara Treseder, Peloton Interactive
Ono što joj
je ove godine donijelo prvo mjesto je situacija s kraja prošle godine.
Samo 48 sati nakon ‘srčanog udara’ na njihovom uređaju u novoj sezoni
serije “Seks i grad”, Treseder je imala odgovor. I odgovor je postao
viralan.
Također je vodila evoluciju brenda, pomažući mu da postane povezan brend i platforma za zabavu. I dok se njezin utjecaj proteže na globalni marketing, uključujući članstvo, marketing proizvoda, strategiju i uvide, akviziciju, komunikaciju i kreativnost, zadržala je laserski fokus na osiguravanju da iskustvo robne marke ispunjava cijeli niz potreba i želja za više od 7 miliona kupaca.
2. William White, Walmart
Otkako se pridružio kao
CMO sredinom 2020., White je prihvatio Walmartovo opredjeljenje da
pomogne korisnicima da “žive bolje sada” kao svoju glavnu direktivu. U
vrijeme kada inflacija uzrokuje rastuće cijene hrane i goriva te pad
kupovne moći, White je ublažio imidž trgovca, donijevši izrazito
emotivniji i empatičniji ton u njegov marketing. To se izražava velikim i
malim koracima, od popusta na plin za članove programa vjernosti do
pomaganja u razvoju aplikacije za roditelje u zatvoru za povezivanje sa
svojom djecom.
3. Fernando Machado, Activision Blizzard
On je
izvršni direktor firme koju Microsoft namjerava kupiti za 69 milijardi
dolara. Također je menadžer franšiza kao što su Call of Duty, World of
Warcraft, Overwatch i Candy Crush – igre koje ne samo da zauzimaju
stotine miliona sati igranja na mjesečnoj bazi, već su i kulturni
fenomeni sami po sebi, prenosi Financa.
4. Greg Josviak, Apple
Greg “Joz” Josviak je u
Appleu više od 35 godina i postao je direktor marketinga 2020. Tokom
njegovog mandata, Josviakov utjecaj je oblikovao Appleove proizvode,
brend i marketing na bezbroj načina, pomažući u razvoju, tržištu i
lansiranju originalnog iPoda i iPhonea . Sada, kada firma prestaje
proizvoditi iPod, on je u središtu marketinga novih usluga sljedeće
generacije. A kako privatnost postaje sve važnija za potrošače, on
postaje centralna tačka u Appleovom marketingu – a kako Apple ide, drugi
često moraju slijediti njihov primjer.
5. Morgan Flatley, McDonald’s
Flatley je ušao u
McDonald’sovu globalnu CMO ulogu nakon gotovo pet godina kao glavni
marketinški stručnjak firme u Sjedinjenim Državama. Sada je odgovoran za
globalno brendiranje, marketing brenda McDonald’s na više od 100
tržišta širom svijeta; porodični marketing, koji uključuje prodaju oko
milijardu “Happy Meals” svake godine i medijska partnerstva.
6. Sarah Franklin, Salesforce
Nakon 13 godina
rada s tehnološkim divom sa sjedištem u San Franciscu, Franklin je
postala CMO u siječnju 2021. Od tada je bivša hemijska inženjerka
postavila inovacije kao svoj cilj – i koristi svoj marketinški utjecaj
da ih potakne. Danas je njezin posao pomoći drugim firmama da
preispitaju i unaprijede svoje poslovanje u digitalnom svijetu.
7. Manuel Arojo, Coca-Cola Co.
Globalni CMO
poznate firme od 2020., Arroyoov utjecaj proteže se na globalni
marketing za pet kategorija pića: prisutnost na tržištu, integrirano
marketinško iskustvo, marketinške operacije i prilike te marketinške
performanse. Coca-Coli se pridružio još 1995. godine; tri godine kasnije
napravio je prvu globalnu strategiju firme za flaširanu vodu. Zacrtao
je globalnu karijeru u SAD-u, Aziji, Europi i Latinskoj Americi. Pod
Arroyo, Coca-Cola je nastavila eksperime
8. Betina Fecer, Mercedes-Benz
Pod Fecerovim
vodstvom, Mercedes-Benz je po prvi put spojio marketing i komunikacije.
Veći dio svoje karijere provela je u luksuznom automobilskom divu sa
sjedištem u Stuttgartu, a sada pomaže u modernizaciji marke kako se
luksuzne definicije i oprema razvijaju. Pokreće avangardna konceptualna
vozila – uključujući i jedno dizajnirano u suradnji s pokojnim
kreativnim direktorom Virgilom Ablohom – i osnažuje kapital marke
stvaranjem linije luksuznih proizvoda uključujući digitalnu umjetnost,
NFT.
9. Harish Bat, Tata Group
Kao “čuvar brenda” za
ovaj indijski konglomerat, koji kontrolira preko 30 firmi, Bat pazi da
poveže historiju i baštinu brenda Tata sa svojim trenutnim i raznolikim
poslovnim interesima u medijima i tržištima. Autor nekoliko knjiga o
historiji Tate, koju smatra neraskidivo povezanom s njezinom budućnošću,
bio je ključni faktor u prelasku grupe na marketing koji je više
usmjeren na kupce i potrošače.
10. Alex Schultz, Meta
Schulz je u firmi koja se
ranije zvala Facebook od 2007. godine, a 2020. je imenovan CMO-om. Kao
što sugerira promjena imena firme u Meta, Schultz, koji globalno vodi
potrošački marketing i analitiku proizvoda, dovodi do diverzifikacije
robnih marki, proizvoda i usluga izvan svog izvornog istoimenog
porijekla. Njegov utjecaj unutar firme (o kojem se mnogo raspravljalo)
proteže se od integracije proizvoda i izravnog odgovora do vođenja nekih
od najučinkovitijih kampanja u historiji firme, pomažući Facebooku,
Instagramu i Messengeru da narastu na više od milijardu korisnika.